Toch in de tuin
Vorige week zaterdagavond waren alle parochianen vanwege mijn verjaardag uitgenodigd voor een kop koffie en een borreltje in de tuin van de pastorie. Helaas lieten de matige weersomstandigheden dat niet toe. We moesten uitwijken naar de pastorie zelf, waar het overigens heel gezellig werd. Graag wil ik dank zeggen voor alle goede wensen en cadeaus die ik ook dit jaar weer mocht ontvangen.
Maar afgelopen zondag was er weer een gelegenheid om de achtertuin te gebruiken. We hadden reünie van de Lourdesbedevaart. Nu was de temperatuur zodanig dat het hele gebeuren in de tuin plaats kon vinden. Hoogtepunt was de presentatie van het fotoboek van de reis, samengesteld door Bianca Boon-Bankras en haar dochter Danae. Zelf kan ik uiteraard het fotoboek niet inkijken, maar er werd enthousiast op gereageerd. De reünie vormde de afsluiting van een drukke periode voor de bestuursleden van onze Lourdesstichting, maar wel een periode waar zij, net als alle pelgrims en vrijwilligers die aan de bedevaart hebben deelgenomen, met een goed gevoel op terugkijken. Over twee jaar gaan we weer! En mocht u graag wat Lourdeswater willen hebben, kom dan gerust even langs bij het secretariaat of na een viering, want er staat weer een verse voorraad klaar.