Kerk zonder stroom

Afgelopen zondagochtend bleek de stroom in de kerk uitgevallen te zijn, maar natuurlijk moest de viering wel doorgaan. Van orgelspel kon door de stroomuitval geen sprake zijn. Ook konden we de klok niet luiden en ook de microfoon kon niet worden gebruikt. Pierre van Diepen, de dirigent van het Parochiekoor, was niet voor één gat te vangen. Hij liet het koor a capella zingen en dat klonk prachtig. Zelf had ik aan een beetje stemverheffing genoeg om me in de hele kerk verstaanbaar te maken. Het viel me nu pas op hoe goed de akoestiek van onze kerk eigenlijk is. Het kan dus, een kerk zonder stroom, zeker in de zomer.