Bets groeide op in Oudorp, waar ze een fijne jeugd heeft gehad. Ze was de jongste in een gezin van vijf kinderen. Hard werken werd haar met de paplepel ingegeven.
Na haar schooltijd ging Bets werken op een naaiatelier in Alkmaar, waar ze zich opwerkte tot cheffin.
Zeventig jaar geleden, tijdens een dansavond in ‘Het Gulden Vlies’ in Alkmaar, ontmoette ze haar man, Martien. Na vijf jaar verkering zijn ze in 1959 getrouwd. Ze gingen wonen in hun
zelf gebouwde huis aan de BB-Laan. En Bets werd moeder van Jaap, Linda en Ad.

Er was altijd drukte in en om het huis vanwege het kantoor en de opslag voor het
bedrijf. Ook werd er een verfwinkeltje gestart aan de Dorpsstraat. Bets verkocht daar verf en behang en Linda hielp van jongs af aan ook mee. Wat hebben ze samen leuke belevenissen meegemaakt in de winkel.
Bets was creatief vooral met bloemen. Vele jaren heeft zij prachtige bloemstukken voor de St. Victorkerk gemaakt. Ook voor het St. Nicolaas comité zette zij zich in.
De kleding voor Sinterklaas en de Pieten werden door Bets genaaid, gewassen en gestreken.

Als vrouw, moeder en oma was ze fantastisch, humoristisch, betrokken en zorgzaam. Ze zorgde niet alleen voor haar eigen gezin, maar stond ook altijd klaar voor anderen. Niets was haar teveel! Zo heeft ze een paar jaar ook het eten gekookt voor het gezin van
Aad Steltenpool, na het overlijden van zijn vrouw.

Vlak voor haar overlijden heeft Bets afscheid genomen van iedereen die haar dierbaar was.
In de vroege morgen van 23 september is Bets rustig overleden op de leeftijd van 90 jaar.
Bij haar afscheid werd ze door haar kleinzoons liefdevol de kerk binnen gedragen waar ze door haar kleindochters in het licht werd gezet. Dankbaar voor hun lieve oma en
Bets was dankbaar voor haar leven, want:
‘Als je in de harten van zovelen een plaatsje hebt gekregen, dan is je leven rijk geweest’.

Ria Potveer