José Kruijer-Kaag is in Obdam alom bekend als gangmaker bij allerlei activiteiten. Of het nu gaat om de organisatie van het seniorendiner in De Horstenburgh of om de zorg voor asielzoekers, José was van de partij en hield dat jarenlang vol. In de kerk is zij nog steeds actief als lid van het Parochiekoor en als voorganger in de kapelvieringen op donderdagochtend. Met dit laatste gaat ze nu stoppen. Op donderdag 24 oktober is ze voor de laatste keer voorganger in de Marcuskapel. Ze heeft dit dan zes jaar gedaan, ongeveer tien keer per jaar. José maakte veel werk van haar vieringen. Ze kwam altijd met een eigentijds verhaal of een gedicht. Ook bracht ze regelmatig iets mee uit haar tuin, omdat ze graag iets wilde laten zien van het seizoen. Dat gaf aan haar vieringen een bijzondere dynamiek. Dat gebeurt op 24 oktober dus voor de laatste keer. U bent van harte welkom, om 9.00 uur in de Marcuskapel!