Dat Maria met lichaam en ziel in de Hemel is opgenomen bij haar zoon Jezus, is een mysterie dat al sinds mensenheugenis wordt gevierd. Als datum voor dit feest is gekozen voor 15 augustus. Dat was oorspronkelijk de inwijdingsdatum van de Mariakerk in Jeruzalem, waar deze gebeurtenis zou hebben plaatsgevonden. In onze parochie valt het begin van de kermis soms op deze datum, maar aan het feest van Maria ten Hemelopneming wordt doorgaans weinig aandacht besteed. Dit jaar is dat anders. Op donderdagochtend 15 augustus om 9.00 uur is er in de Marcuskapel een Mariaviering waarin José Kruijer zal voorgaan. Dat is een mooie gelegenheid om een Kapelviering mee te maken. En anders is het in elk geval een mooie dag om ergens een kaarsje op te steken en te bidden voor alles wat ons ter harte gaat.