Zondag 2 april was het Palmzondag. De viering begon feestelijk met tweeëntwintig kinderen die met hun Palmpasenstokken een ronde door de kerk liepen, terwijl het Parochiekoor zong. Zo’n Palmpasenstok is een hoopvol teken. Het is een kruis en het verwijst dus naar de dood van Jezus. Maar met al het moois wat eraan vastzit, verwijst het ook naar nieuw leven. Ook het kind dat de stok aan iemand geeft, brengt daar nieuw leven in huis. Het lopen met Palmpasenstokken is een Nederlandse gewoonte. Elders in de wereld wordt het niet gedaan. Maar laten wij die vrolijke gewoonte maar in ere houden. Er is al genoeg ellende op de wereld. Ook in de Palmpasenviering zelf verdwijnt de feestelijke stemming al gauw. Het begint opgetogen met de intocht van Jezus in Jeruzalem, maar daarna wordt het lange verhaal voorgelezen van zijn lijden en sterven. Het eindigt bij de graflegging van Jezus. Ook de kinderen hebben dit hele verhaal gehoord, ondersteund door beelden van de Zandtovenaar. Voor hen was er in de pastorie een kindernevendienst. Ik wil de leden van de gezinsvieringgroep en de werkgroep Eerste heilige Communie die hierbij geholpen hebben, hartelijk bedanken. Door hun inzet was het weer mogelijk deze kindernevendienst te houden en zo de kinderen te betrekken bij de kerk en bij het verhaal van Jezus. De kinderen die hun Eerste Communie gaan doen, komen zaterdag alweer in de kerk. Dan lees ik het verhaal voor van het Laatste Avondmaal en gaan we met elkaar brood breken en delen. Natuurlijk gaan we die middag ook weer samen zingen. Een week later komen we weer bij elkaar om de hele viering door te oefenen en de volgende dag is het dan zover. Op zondagmiddag 16 april gaan tien kinderen uit onze parochie hun Eerste Communie doen. De viering begint om 13.00 uur. U bent van harte welkom.